Jeg hjælper med en bred vifte 
af grafiske behov til online og print

 

 

Websites, wireframes og digital design – IA, UX

 

I arbejdet med interaktive medier, hænger design og struktur uløseligt sammen. Der er mange og sjove muligheder, og nogle passer bedre i til nogle situationer end andre. Det handler både om brugere, vedligeholdelse og budskabet.

Jeg guider jer til en god og fornuftig opbygning både indholds- og navitionsmæssigt. Og jeg ser det som min opgave at gøre opmærksom på de udfordringer og hensyn, der er vigtige at have med i overvejelserne for at få den bedste interaktive løsning til jer. Herunder overvejelser om responsiveness, mobile platforme og generelle trends.

Jeg samarbejder med dygtige programmører – hvis ikke med jeres interne programmører eller valg af udviklingshus – og sørger for at design og funktionalitet bliver implementeret nøjagtigt, som vi har planlagt det.

 

Workshops, indholdsafklaring og projektledelse

 

Kommunikation i print og digital formidling er verbal og visuel. Der er mange muligheder for samspil på tværs af platforme og materialer. Derfor er det vigtigt at tage fat i hvad budskabet skal være, og hvem der skal modtage det inden design og produktudvikling. Jeg kommer gerne med verbale input, hvis jeg fornemmer det har relevans. Denne del af min designrolle er måske mindst ligeså væsentlig som selve den visuelle udarbejdelse.

Er I tidspressede og vil egentlig gerne have hele planlægningen ‘væk fra jeres hænder’, så påtager jeg mig gerne rollen med at koordinere, planlægge deadlines og rykke for indhold, programmering, fotografi mv.

Hvis I er mange involverede i projektet eller skal være sikre på at I får konkretiseret alle behov til produktionen mv, så kan vi tage en mødesession eller workshop, hvor vi gennemgår modtagergrupper, kommunikationbehov, forskellige fremtidsscenarier mv. og dermed sammen får sat ord på vores valg og afgrænset kravene til opgaven.

Så er det meget lettere at lave en god løsning. Det er tid, der er rigtigt godt brugt senere i processen både i forhold til internt samarbejde og det gode resultat.

 

Grafisk identitet, print og illustration

 

Jeg udarbejder identiteter og koncepter fra bunden, og er vant til at analysere markedsområder visuelt, så vi sammen kan finde og udforme den stil, der passer allerbedst til jer. Jeg arbejder også nemt med allerede eksisterende designrammer og guidelines, hvis det er det, der er behov for.

  • overordnet kampagneplanlægning og visuelt udtryk
  • flyers, visitkort, postkort mv.
  • plakater
  • kataloger
  • andre publikationer

Jeg har en gammel kærlighed til papirvarer og emballage og sætter en ære i at fremstille smukke tryksager med sans for det organiske materiale, kontraster mellem råt og gloss og de muligheder papir giver.